Przyprawy wspomagające odchudzanie — jak odpowiednio przyprawić dietę

W efektywnym odchudzaniu na pewno pomaga aktywność fizyczna i odpowiednio dobrana dieta, ale czy wiedziałeś, że również przyprawy pomagają przyspieszyć spalanie tkanki tłuszczowej? Oto zestawienie kilku przypraw, których nie może zabraknąć w diecie odchudzającej.

CYNAMON

Jest to jedna z najlepszych przypraw wspomagających odchudzanie. Cynamon rozgrzewa organizm, pobudza enzymy uczestniczące w metabolizmie węglowodanów, a ponadto normuje poziom glukozy we krwi.

Według dietetyków powinno się jeść codziennie ok. łyżeczkę cynamonu. Można nim posypywać poranne musli, owsiankę, jabłka i inne owoce oraz dodawać do gorących napoi. Warto też spróbować sporządzić łatwy i smaczny napój odchudzający z cynamonem. Wystarczy rozpuścić w 1/2 szklanki gorącej wody łyżeczkę miodu i łyżeczkę cynamonu. Tak sporządzony napój należy pić codziennie rano przed śniadaniem.

 

IMBIR

Wzmaga wydzielanie soków trawiennych, pobudza żołądek do lepszego funkcjonowania, oraz usprawnia pracę jelit i przyspiesza metabolizm. Zawarta w imbirze kapsaicyna podnosi temperaturę ciała, a to sprawia, że szybciej spalamy kalorie.

 

CZARNY PIEPRZ

Jest to podstawowa przyprawa w każdej kuchni. Jednak mało kto wie, że świeżo zmielony pieprz pomaga spalać tkankę tłuszczową. Zawarta w nim piperyna świetnie sprawdza się w leczeniu problemów trawiennych. Najlepsze właściwości ma świeżo zmielony pieprz dodawany do potraw. W wysokiej temperaturze wszystkie najzdrowsze składniki tej przyprawy giną.

OCET JABŁKOWY

Wysoka zawartość pektyny w occie jabłkowym przyspiesza metabolizm, wspomaga syntezę enzymów trawiennych i zwiększa wydzielanie soków żołądkowych. Co więcej, ocet jabłkowy obniża cholesterol, przez co zapobiega miażdżycy i nadciśnieniu. Regularne używanie tego produktu usuwa złogi tłuszczowe i jest pomocny w procesie rozszczepiania lipidów. Ocet jabłkowy powoli, ale skutecznie wspomaga proces odchudzania. Można go śmiało dodawać do sałatek i białego mięsa.

 

KURKUMA

Jest to przyprawa, która idealnie komponuje się z warzywami, ryżem lub mięsem. Kurkuma oprócz tego, że dodaje potrawom znakomity smak, również wpływa bardzo korzystnie na organizm. Działa przeciwzapalnie i antyoksydacyjne. Pomaga spalać tłuszcz i zmniejsza ryzyko zachorowania na cukrzycę.

 

KMINEK

Jest to przyprawa o bardzo charakterystycznym smaku, który nie każdemu może przypaść do gustu. Jednakże jest bardzo zdrowy, często używany w kuchni zdecydowanie pomoże w walce z otyłością. Kminek zwiększa wydzielanie żółci oraz soków żołądkowych, co powoduje przyspieszenie trawienia. Zapobiega zatrzymaniu wody w organizmie poprzez pobudzenie pracy nerek.

ŚWIEŻE ZIOŁA

Rozmaryn, majeranek, oregano, tymianek, bazylia i mięta. Świeże zioła w kuchni są niezastąpione, dodają potrawom niezwykłego aromatu i smaku, ale również korzystnie wpływają na pracę naszego organizmu. Majeranek zapobiega wzdęciom, tymianek skutecznie zwalcza ból brzucha, lubczyk łagodzi zgagę, natomiast mięta ułatwia trawienie.

Dieta wzbogacona w produkty ziołowe skutecznie wspomaga proces przemiany materii, pomaga spalić zbędną tkankę tłuszczową oraz obniżyć cholesterol. Ponadto zioła i odpowiednie przyprawy potrafią oczyścić organizm z toksyn. Zmorą wielu diet jest późniejszy efekt jojo, jednak dzięki diecie wzbogaconej w przyprawy i zioła przyspieszające metabolizm powrót do otyłości praktycznie nie grozi. Przyprawy pomagają również pozbyć się szkodliwego cholesterolu i dzięki temu usprawnić układ krążenia i zapobiegać chorobom serca.

Warto więc dobrze przyprawić swoją dietę.

 

Comments

comments

Dodaj komentarz