Dietetyczna sałatka z kaszą gryczaną „Głodożerca”

W dzisiejszym świecie coraz większy nacisk kładzie się na zdrowy tryb życia. Bardzo popularna aktywność fizyczna niestety nie wystarczy, aby cieszyć się zdrowym, pięknym ciałem. Potrzebna jest przede wszystkim odpowiednia dieta, która podkręci metabolizm, będzie odżywcza i nie zanieczyści niepotrzebnie naszego organizmu.

Dzisiaj przedstawiam BARDZO ZDROWĄ I POŻYWNĄ SAŁATKĘ Z KASZY GRYCZANEJ, która dosłownie pożre wasz głód i poprawi pracę układu pokarmowego, a jedzona regularnie oczyści z toksyn wasze ciało.

Jej głównym składnikiem jest kasza gryczana, która ma właściwości odkwaszające organizm. Ponadto dzięki wysokiej zawartości błonnika usprawnia pracę układu pokarmowego i zapewnia uczucie sytości, dlatego szczególnie poleca się ją osobom z zaburzeniami pracy jelit oraz tym którzy są na diecie redukcyjnej. Co więcej, kasza gryczana obniża ciśnienie krwi oraz pomaga w niedokrwistości dzięki dużej zawartości witaminy E, żelaza i kwasu foliowego. Nie zawiera glutenu, może więc być spożywana przez osoby chore na celiakię.

Równie ważnym składnikiem sałatki jest czosnek niedźwiedzi. Zawarta w nim siarka odgrywa znacząca rolę w procesie przemiany materii. Jej silne enzymy odtruwają organizm i pomagają wydalić z organizmu pestycydy, metale ciężkie, herbicydy i inne związki toksyczne.

Zapraszam na zapoznanie się z przepisem!

Składniki:

  • kasza gryczana 200g – 672 kcal,
  • 2 jaja ugotowane na twardo – 140 kcal,
  • 5 ogórków kiszonych – 35 kcal,
  • mała cebula – 20 kcal,
  • pestki z dyni – garść – 300kcal,
  • sól,
  • pieprz,
  • papryka ostra,
  • czosnek niedźwiedzi,
  • 4 łyżki jogurtu naturalnego – 60 kcal.

Cała sałatka zawiera jedynie 1407 kcal.

Wykonanie:

Podczas gotowania kaszy gryczanej należy pamiętać o odpowiednich proporcjach. Do jednej miarki kaszy należy dodać dwie miarki wody. Kaszę gryczaną gotujemy na małym ogniu przez ok. 20 min. Po tym czasie należy pozostawić ją aż wchłonie całą wodę. Wylewając wodę pozbawiamy kaszę wielu cennych składników odżywczych.

Ogórki kiszone oraz jajka kroimy w większą kostkę, a małą cebulę w drobne kawałki.

Garść pestek z dyni prażymy na patelni z odrobiną oleju kokosowego

Gdy kasza całkiem wchłonie wodę, przekładamy ją do miski i dodajemy do niej pozostałe pokrojone składniki oraz 4 łyżki jogurtu naturalnego. Na koniec doprawiamy solą, pieprzem, papryką i czosnkiem niedźwiedzim.

SMACZNEGO!

 

Comments

comments

Dodaj komentarz